Vilkår for bruk av Google Play

15. mars 2023 (se arkivert versjon)

1. Innledning

Gjeldende vilkår. Takk for at du bruker Google Play. Google Play er en tjeneste som leveres av Google Ireland Limited («Google», «vi» eller «oss») med adresse Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland. Bruken din av Google Play og appene og spillene (inkludert Android Instant Apps), systemtjenestene, filmene, bøkene, tidsskriftene, annet digitalt innhold eller andre digitale tjenester (samlet kalt «innhold») som er tilgjengelig gjennom den, er underlagt disse Google Play-vilkårene for bruk («vilkårene for bruk av Play») og Googles vilkår for bruk («vilkårene for bruk av Google») (samlet kalt «vilkårene»). Google Play er en tjeneste, som beskrevet i vilkårene for bruk av Google. Hvis det skulle oppstå en konflikt mellom vilkårene for bruk av Play og vilkårene for bruk av Google, har vilkårene for bruk av Play forrang.

2. Din bruk av Google Play

Tilgang til og bruk av innhold. Du kan bruke Google Play til å bla gjennom, finne, se, strømme og laste ned innhold til mobiltelefoner, datamaskiner, TV-er, klokker og andre støttede enheter («enhet»). For å bruke Google Play må du ha en enhet som oppfyller visse system- og kompatibilitetskrav. Innhold som er tilgjengelig på eller via Google Play, kan ha ytterligere systemkrav. Hvilket innhold og hvilke funksjoner som er tilgjengelige, varierer fra land til land, og det er ikke sikkert at alt innhold eller alle funksjoner er tilgjengelige i landet du bor i. Det kan være mulig å dele noe innhold med familiemedlemmer. Innholdet på Google Play tilbys av Google Commerce Limited, som har adressen Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland. Slikt innhold kan opprinnelig komme fra andre kilder (for eksempel apputviklere, bokforleggere eller filmstudioer) («leverandøren» av innholdet).

Aldersgrenser. For å bruke Google Play må du ha en gyldig Google-konto («Google-konto»), som er underlagt følgende aldersbegrensninger. Hvis du er regnet som mindreårig i landet der du bor, må du ha tillatelse fra en forelder eller verge for å kunne bruke Google Play og godta vilkårene. Du må overholde eventuelle andre aldersgrenser som kan gjelde for bruk av spesifikt innhold eller spesifikke funksjoner på Google Play. Familieadministratorer og familiemedlemmer må også oppfylle disse tilleggskravene.

Tredjepartsgebyrer. Du er ansvarlig for alle tilgangs- eller datagebyrer som påløper fra tredjeparter (for eksempel internettleverandøren eller mobiloperatøren din) i forbindelse med at du bruker og ser på innhold og Google Play.

Oppdateringer. Google Play, relaterte støttebiblioteker eller innhold kan trenge oppdateringer, for eksempel på grunn av feilrettinger, forbedrede funksjoner, manglende programtillegg og nye versjoner (samlet kalt «oppdateringer»). Slike oppdateringer kan være nødvendige for at du skal kunne bruke Google Play eller få tilgang til, laste ned eller bruke innhold. Hvis du samtykker i disse vilkårene og bruker Google Play, godtar du å motta slike oppdateringer automatisk. Det kan hende du kan administrere oppdateringer for spesifikt innhold via innstillingene i Google Play. Oppdateringer kan imidlertid implementeres uavhengig av oppdateringsinnstillingene du har valgt i Google Play eller på enheten din, hvis det fastslås at de retter opp kritiske problemer med sikkerhet eller funksjonalitet som er tilknyttet innholdet, eller hvis det vil forhindre misbruk. Hvis en annen appbutikk prøver å oppdatere innhold som opprinnelig ble lastet ned fra Google Play, kan det hende at du ser en advarsel, eller at oppdateringen blokkeres.

Opplysninger om deg.Googles personvernregler forklarer hvordan vi behandler de personlige dataene dine og ivaretar personvernet ditt når du bruker Google Play. Det kan hende at Google må oppgi personopplysningene dine, for eksempel navnet ditt og e-postadressen din, til leverandører, for at leverandørene skal kunne behandle transaksjonene dine eller gjøre innhold tilgjengelig for deg. Leverandørene samtykker i å bruke slik informasjon i samsvar med sine egne personvernregler.

Hvis du er med i en familiegruppe på Google Play, kan familiemedlemmene i gruppen se bestemte opplysninger om deg. Hvis du er familieadministrator for en familiegruppe på Google Play, kan familiemedlemmer du inviterer til å bli med i familiegruppen, se navnet ditt, bildet ditt og e-postadressen din. Hvis du blir med i en familiegruppe som familiemedlem, kan andre familiemedlemmer se navnet ditt, bildet ditt og e-postadressen din. Familieadministratoren kan også se alderen din og en oversikt over alt du kjøper med den angitte familiebetalingsmåten – inkludert en beskrivelse av det kjøpte innholdet. Hvis innhold er kompatibelt med familiedeling og du deler det med familiegruppen din, får alle familiemedlemmene tilgang til innholdet, og de kan se at du har kjøpt det.

Uautorisert tilgang til kontoer. Du må holde kontodopplysningene dine sikre og ikke dele dem med andre. Du må ikke samle inn eller oppbevare personlige data om Google Play-brukere, eller brukere av andre Google-tjenester, via Google Play – herunder kontonavn.

Deaktiverte kontoer. Hvis Google deaktiverer tilgangen til kontoen din i samsvar med vilkårene (for eksempel hvis du bryter vilkårene gjentatte ganger eller i alvorlig grad), kan du miste tilgangen til Google Play, kontoopplysningene dine og filer eller annet innhold som er lagret i kontoen din. I brukerstøtten finner du mer informasjon om dette. Hvis du er familieadministrator for en familie på Google Play og Google deaktiverer tilgangen til kontoen din, kan familiemedlemmene dine miste tilgangen til familiefunksjoner som krever en familiegruppe – for eksempel familiebetalingsmåten, familieabonnementer og innhold delt av familiemedlemmer. Hvis du er familiemedlem i en familie på Google Play og Google deaktiverer kontoen din, mister familiemedlemmene dine tilgangen til eventuelt innhold du har delt med dem.

Beskyttelse mot skadelig programvare. For at Google skal kunne beskytte deg mot skadelig programvare fra tredjeparter samt skadelige nettadresser og andre sikkerhetstrusler, kan det hende vi samler inn informasjon om enheten din. Dette kan omfatte nettverkstilkoblinger, potensielt skadelige nettadresser, operativsystemet du bruker, og hvilke apper du har installert via Google Play eller andre kilder. Google kan advare deg hvis en app eller nettadresse virker utrygg, eller fjerne eller blokkere installasjonen på enheten hvis det er kjent at appen er skadelig for enheter, data eller brukere. Du kan deaktivere noen av disse beskyttelsene i enhetsinnstillingene, men Google kan fortsatt motta informasjon om apper som er installert via Google Play. I tillegg kan apper som er installert fra andre kilder, fortsatt bli analysert med tanke på sikkerhetstrusler, uten at det sendes informasjon til Google.

Android Instant Apps. Når du klikker på en link på enheten din, kan Google Play sjekke om det finnes en aktuell instant-app, og i så fall åpne linken i instant-appen. Eventuell kode som kreves for å kjøre de delene av instant-appen du åpner, lastes ned til enheten din og oppbevares på den midlertidig. Du finner appdetaljene for instant-apper i Google Play-butikken. Dataene og innstillingene for Android Instant Apps synkroniseres med alle enheter som er logget på Google-kontoen din. Du kan velge å slå av Android Instant Apps i enhetsinnstillingene.

Endringer i disse vilkårene. Hvis vilkårene for bruk av Play endres, får du minst 30 dagers varsel, og de nye vilkårene for bruk av Play trer i kraft etter denne varselsperioden. Hvis du fortsetter å bruke Google Play etter varselsperioden, indikerer du at du samtykker i de nye vilkårene for bruk av Play. De nye vilkårene for bruk av Play gjelder for bruken din av alt innhold (også innhold du har installert eller kjøpt tidligere), samt innhold du installerer eller kjøper senere. Hvis du ikke samtykker i endringene, får du muligheten til å laste ned innholdet du allerede har kjøpt eller installert, og avslutte bruken av Google Play. Du kan fortsette å se den aktuelle innholdsversjonen på enhetene dine, i samsvar med den siste versjonen av vilkårene for bruk av Play som du har samtykket i.

3. Kjøp og betaling

Innholdet på Google Play tilbys av Google Commerce Limited, og når du laster ned, ser på, bruker eller kjøper innhold på eller via Google Play, inngår du en separat kontrakt basert på disse vilkårene (så langt de gjelder) med Google Commerce Limited.

Alternative faktureringssystemer for enkelte kjøp i apper. Enkelte leverandører selger produkter og tjenester i appen sin som du kan bruke et annet faktureringssystem enn Google Play-faktureringssystemet til å betale for. Det er leverandørens ansvar å gi deg informasjonen du trenger. Hvis du kjøper produkter og/eller tjenester gjennom et annet faktureringssystem enn Google Play-faktureringssystemet, inngår du en egen kontrakt basert på en tredjeparts vilkår, og en tredjepart leverer produktet og/eller tjenesten. Du inngår ikke kontrakt med Google Commerce Limited. Google Commerce Limited anses ikke som selger av produktet og/eller tjenesten. Vilkårene for bruk av Play (inkludert bestemmelser om pris, refusjon og angrerett) gjelder ikke for levering av slike produkter og/eller tjenester, og Google er ikke involvert i denne prosessen.

Forhåndsbestillinger. Når du legger inn en forhåndsbestilling på innhold, fullføres kontrakten din for kjøp og bruk av varen når innholdet gjøres tilgjengelig for deg, og du blir belastet for kjøpet på det tidspunktet. Du kan kansellere forhåndsbestillinger når som helst frem til det aktuelle innholdet gjøres tilgjengelig for deg. Vi må kansellere forhåndsbestillinger for innhold som trekkes tilbake fra salg via Google Play før det er gjort tilgjengelig, og vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger hvis prisen endres før bestillingene er levert.

Familiebetalingsmåten. Hvis du er familieadministrator for en familiegruppe på Google Play, må du konfigurere en gyldig familiebetalingsmåte som familiemedlemmene kan bruke til å kjøpe innhold på Google Play og i apper. Du er ansvarlig for alle kjøp av innhold der familiemedlemmene bruker familiebetalingsmåten. Hvis familiegruppen slettes eller et familiemedlem forlater familiegruppen, kan du fortsatt belastes for ventende kjøp der familiemedlemmer har brukt familiebetalingsmåten.

Google Payments. For å kjøpe innhold gjennom Google Play må du ha en Google Payments-konto og godta vilkårene for bruk av Google Payments. Merknaden om personvern for Google Payments gjelder alltid når du kjøper innhold via en Google Payments-konto. Du er ansvarlig for alle beløp som må betales for kjøp som gjøres via Google Play med Google Payments-kontoen din.

Andre betalingsløsninger. Google kan gjøre ulike typer betalingsløsninger tilgjengelige for deg – i tillegg til Google Payments – for å gjøre det enkelt å kjøpe innhold via Google Play. Du må overholde alle relevante vilkår og andre juridiske avtaler som gjelder for bruk av en bestemt betalingsløsning, enten avtalen inngås med Google eller med en tredjepart. Google kan legge til eller fjerne betalingsløsninger etter eget skjønn. Du er selv ansvarlig for eventuelle betalinger for kjøp du gjør i Google Play.

Kvalifisering for fakturering via telefonregning. Det kan hende du kan betale for innhold du kjøper med enhetene dine, via nettverksleverandøren du bruker. Når du oppretter en Google-konto på en enhet, sender vi data som identifiserer enheten, for eksempel abonnements-ID-en og serienummeret for SIM-kortet, til nettverksleverandøren din for å avgjøre om du kan betale på denne måten. For å tillate dette må du først godta vilkårene til nettverksleverandøren. Det kan hende nettverksleverandøren sender oss faktureringsadressen din. Vi oppbevarer og bruker denne informasjonen i henhold til Googles personvernregler og merknaden om personvern for Google Payments.

Priser. Prisene på og tilgjengeligheten av alt innhold som vises via Google Play, kan endres når som helst før kjøpet.

Avgifter. Med «avgifter» menes alle avgifter, tollavgifter, gebyrer eller skatter (utenom inntektsskatt) som er tilknyttet salg av innhold, inkludert eventuelle straffegebyrer eller renter. Du er ansvarlig for eventuelle avgifter, og du må betale for innhold uten å trekke fra avgifter. Hvis Google eller Google Commerce Limited er pålagt å samle inn eller betale avgifter, belastes du for disse avgiftene. Du må overholde alle gjeldende lover om avgifter, deriblant rapportering og betaling av eventuelle avgifter som er knyttet til at du bruker Google Play eller kjøper innhold på eller via Google Play. Det er ditt eget ansvar å rapportere og betale slike avgifter.

Alle salg er endelige. Du finner mer informasjon om rettighetene du har til å trekke tilbake, kansellere eller returnere kjøp mot refusjon, i refusjonsretningslinjene for Google Play. Unntatt som uttrykkelig angitt i vilkårene for bruk av Google, refusjonsretningslinjene for Google Play eller refusjonsretningslinjene for leverandøren, er alle salg endelige, og ingen returer, erstatninger eller refusjoner tillates. Hvis en erstatning, retur eller refusjon godtas for en transaksjon, kan transaksjonen reverseres. I så fall kan det hende du mister tilgangen til innholdet du mottok gjennom transaksjonen.

Alternativ konfliktløsning for forbrukere. Google Commerce Limited verken forplikter seg til eller er pålagt å løse tvister hos noen enhet for alternativ konfliktløsning.

Angrerett ved kjøp av digitalt innhold. Hvis du kjøper varer som forbruker, har du en automatisk lovfestet rett til å trekke deg fra kontrakter om kjøp av eller abonnementer på digitalt innhold på Google Play. Når du kjøper eller abonnerer på digitalt innhold på Google Play, samtykker du imidlertid i at det digitale innholdet gjøres tilgjengelig for deg umiddelbart, og du anerkjenner at du gir avkall på den automatiske lovbestemte angreretten som følge av dette.

Angrerett ved kjøp av tjenester. Hvis du kjøper tjenester som forbruker, har du en lovfestet rett til å trekke deg fra kontrakter om kjøp av tjenester innen 14 dager, uten at du trenger å oppgi noen grunn. Angreperioden utløper 14 dager etter kjøpsdatoen. For å benytte deg av angreretten må du gjøre Google Commerce Limited oppmerksom på avgjørelsen din om å trekke deg fra den aktuelle kontrakten via en entydig erklæring. Du kan bruke dette eksempelet på et angrerettskjema. Alternativt kan du kontakte Google Commerce Limited, c/o Customer Support, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland 80062110 eller be om refusjon her.

Du får en bekreftelse på at slik beskjed om bruk av angreretten er mottatt, på et varig medium (for eksempel via e-post) uten unødige forsinkelser. Det eneste du trenger å gjøre for å overholde tidsfristen for angreretten, er å sende inn beskjeden om at du vil bruke angreretten, før angreperioden er utløpt.

Hvis du trekker deg fra kontrakten, får du tilbakebetalt alle betalinger du har gjort i henhold til kontrakten, uten unødige forsinkelser og i alle tilfeller i løpet av 14 dager etter dagen Google Commerce Limited mottar den entydige erklæringen din om å trekke deg fra kontrakten. Vi foretar tilbakebetalingen med den samme betalingsmåten som du brukte for det opprinnelige kjøpet, med mindre du har gitt uttrykkelig samtykke til noe annet, og uansett påløper det ingen avgifter som følge av slike tilbakebetalinger.

Hvis du ber om å starte leveringen av tjenestene i løpet av angreperioden, må du kanskje betale et beløp som tilsvarer tjenestene du har fått levert frem til du melder fra om at du vil si opp kontrakten, beregnet ut fra hele kontraktens dekning.

Refusjoner. Google gir ytterligere refusjonsrettigheter for flere typer innhold på Google Play. Disse er beskrevet i refusjonsretningslinjene for Google Play.

Abonnementer. Når du abonnerer på innhold via Google Play, har du tilgang til det aktuelle innholdet på kontinuerlig basis, med mindre du sier opp abonnementet. Abonnementer belastes automatisk ved begynnelsen av hver faktureringsperiode (enten perioden er på en uke, en måned, et år eller noe annet), og du kan tidligst belastes 24 timer før hver faktureringsperiode begynner.

(a)       Prøveperioder. Når du abonnerer på innhold mot betaling, kan du få tilgang til abonnementet uten kostnad i en spesifisert prøveperiode. Etter prøveperioden blir du belastet frem til du sier opp abonnementet. For å unngå å bli belastet må du si opp abonnementet før prøveperioden er ferdig. Hvis du sier opp prøveperioden, mister du umiddelbart tilgang til innholdet og alle tilknyttede abonnementsfordeler, med mindre noe annet er angitt. Tilgang til slike prøveperioder kan ha ulike begrensninger, for eksempel et visst antall prøveperioder per bruker i løpet av en gitt periode.

(b)      Oppsigelser. Du kan si opp abonnementer når som helst før den aktuelle faktureringsperioden avsluttes, slik det er beskrevet i brukerstøtten. Oppsigelsen gjelder for neste faktureringsperiode. Hvis du for eksempel kjøper et månedlig abonnement, kan du si det opp når som helst i en hvilken som helst abonnementsmåned, og abonnementet avsluttes i slutten av den inneværende faktureringsperioden. Du blir ikke refundert for den gjeldende faktureringsperioden, med mindre noe annet er oppgitt i refusjonsretningslinjene for Google Play (for eksempel hvis innhold ikke fungerer som det skal).

(c)       Reduksjoner for abonnenter på trykte utgaver. Noen leverandører av tidsskrifter kan gjøre det mulig å kjøpe et abonnement på tidsskriftsinnhold på Google Play til en redusert pris hvis du allerede abonnerer på en trykt utgave. Hvis du sier opp abonnementet på den trykte utgaven av tidsskriftet, eller hvis det utløper og du ikke fornyer det, blir det rabatterte abonnementet på det aktuelle innholdet på Google Play sagt opp automatisk.

(d)       Prisøkninger. Når du kjøper et abonnementet, blir du belastet med beløpet som gjelder på det tidspunktet du blir abonnent. Hvis prisen på abonnementet øker senere, varsler Google deg om dette. Prisøkningen blir gjeldende fra neste betalingsfrist etter at du har mottatt varselet, forutsatt at du ble varslet minst 30 dager før belastningen gjennomføres. Hvis du varsles mindre enn 30 dager før betalingsfristen, trer ikke prisøkningen i kraft før betalingen etter neste betaling. Hvis du ikke vil betale den økte prisen for et abonnement, kan du si det opp, som beskrevet i Oppsigelser-delen av disse vilkårene, og du blir i så fall ikke belastet for det aktuelle abonnementet lenger. Dette forutsetter at du varsler oss før den inneværende faktureringsperioden er over. Hvis en leverandør øker prisen på et abonnement og det er nødvendig å innhente samtykke, kan det hende Google sier opp abonnementet ditt hvis du ikke samtykker i den nye prisen. Hvis abonnementet ditt sies opp og du senere bestemmer deg for å abonnere på nytt, blir du belastet for prisen som gjelder da.

4. Rettigheter og begrensninger

Lisens til å bruke innhold. Når du har fullført en transaksjon eller betalt for innhold, har du ikke-eksklusive rettigheter – men bare de som uttrykkelig er tillatt i disse vilkårene og de tilknyttede retningslinjene – til å oppbevare, bruke, se og vise eksemplarer av det aktuelle innholdet på enhetene dine eller som ellers autorisert – utelukkende for personlig, ikke-kommersiell bruk. Alle rettigheter, all eiendomsrett og alle interesser i Google Play og innholdet som ikke uttrykkelig er tildelt deg i vilkårene, forbeholdes. Bruk av apper og spill kan være styrt av andre vilkår i lisensavtalen for brukere som gjelder mellom deg og leverandøren.

Brudd på lisensvilkårene. Hvis du bryter noen av vilkårene for begrensning av innhold, hvis du gjentatte ganger eller i alvorlig grad bryter noen av de andre vilkårene, eller hvis vi undersøker deg som følge av mistanke om regelbrudd, kan Google – uten å refundere deg – avslutte tilgangen din til Google Play, innholdet eller Google-kontoen din, og rettighetene du har i henhold til denne lisensen, opphører umiddelbart. Vi kommer til å varsle deg om årsaken til slike handlinger, med mindre vi med rimelighet mener at det kan føre til at Google eller en annen person blir juridisk ansvarlig, kompromitterer en etterforskning, skader driften av noen av Googles produkter, tjenester eller systemer, forårsaker skade for brukerne våre, eller er i strid med lov og rett eller bestemmelser fra et håndhevingsapparat. Du finner mer informasjon under «Deaktiverte kontoer» i del 2.

Begrensninger: Du har ikke lov til

Bestemmelser for tredjeparter. Med mindre noe annet er angitt i disse vilkårene, er tredjepartene som lisensierer innholdet sitt til Google, tilsiktede tredjepartsbegunstigede i henhold til disse vilkårene ene og alene når det gjelder de spesifikke bestemmelsene i vilkårene som direkte angår innholdet deres («bestemmelser for tredjeparter»), og bare for å gjøre det mulig for slike tredjeparter å håndheve sine egne rettigheter til slikt innhold. For å unngå tvil presiserer vi at ingenting i disse vilkårene overdrar rettigheter fra noen tredjepartsbegunstiget til noen annen part, med hensyn til eventuelle bestemmelser som ikke hører inn under bestemmelsene fra tredjepart, og disse inkluderer, men er ikke begrenset til, eventuelle bestemmelser eller avtaler som er innlemmet ved referanse, eller som det kan være referert til uten innlemming, i disse vilkårene.

Play-retningslinjer. Publisering av anmeldelser på Google Play er underlagt de følgende retningslinjene. Hvis du vil rapportere uriktig bruk eller andre innholdsbrudd, kan du klikke her.

Defekt innhold. Når innhold gjøres tilgjengelig for deg via kontoen din, bør du kontrollere det så snart som mulig, for å forsikre deg om at det fungerer som beskrevet. Videre ber vi deg varsle oss så snart som mulig hvis du oppdager feil eller defekter. Du finner mer informasjon i refusjonsretningslinjene for Google Play.

Innhold som fjernes eller blir utilgjengelig. I henhold til vilkårene gjøres innhold du kjøper eller installerer, tilgjengelig for deg via Google Play i perioden du har valgt, hvis du betaler for en leieperiode, og i andre tilfeller så lenge Google har rett til å gjøre slikt innhold tilgjengelig for deg. I visse tilfeller (for eksempel om Google mister de relevante rettighetene, om en tjeneste eller spesifikt innhold blir avviklet, om det finnes kritiske sikkerhetstrusler, eller om det finnes brudd på gjeldende vilkår eller lover) kan Google avbryte tilgangen til innhold du har kjøpt, eller fjerne det aktuelle innholdet fra enheten din. Du varsles kanskje om eventuell fjerning av innhold eller opphør av tjenestelevering så langt dette er mulig. Hvis du ikke kan laste ned noe eksemplar av innholdet før det fjernes eller tilgangen trekkes tilbake, kan Google tilby deg enten (a) en erstatning for innholdet om det er mulig, eller (b) fullstendig eller delvis refusjon for prisen av innholdet. Hvis Google utsteder refusjon til deg, er refusjonen den eneste kompensasjonen du mottar.

Flere kontoer. Hvis du har flere Google-kontoer med ulike brukernavn, kan du i noen tilfeller overføre innhold ut av en konto og inn på en annen konto, så lenge du er eieren av begge kontoene, og gitt at Google har aktivert en funksjon for den relevante tjenesten som tillater slike overføringer.

Begrensninger for tilgang på enheter. Google kan fra tid til annen angi begrensninger for hvor mange enheter eller apper du har tilgang til innhold via. Gå til bruksreglene for Google Play Film og TV / Google TV for å finne ut mer om disse begrensningene for Google Play Film og TV / Google TV.

Farlige aktiviteter. Ingen av tjenestene eller innholdet er tiltenkt for bruk i forbindelse med drifting av atomanlegg, livredningssystemer, nødkommunikasjon, flynavigasjon- eller kommunikasjonssystemer, kontrollsystemer for flytrafikk eller andre typer aktiviteter der svikt i tjenestene eller innholdet kan medføre dødsfall, personskader eller alvorlige skader på miljø eller eiendom.

Google Play Film og TV / Google TV. Du finner mer informasjon samt flere opplysninger om begrensninger som er tilknyttet tilgangen din til og bruken din av Google Play Film og TV / Google TV, i bruksreglene for Google Play Film og TV / Google TV.